Gemeenteberichten week 4 2019

Onderwerpen college

  • Aanwijzing collectieve festiviteiten 2019
  • Tarieven verhuur sportaccommodaties
  • Stand van zaken uitvoering motie Gezonde School
  • Uitvoering Wmo cliëntervaringsonderzoek 2019 over 2018
  • Haaren: inkoop specialistische hulp Wmo 2019
  • Haaren: perspectiefnota 2020 e.v.
  • Haaren: budgetoverheveling 2018

Omgevingsvergunningen

Aangevraagd

  • Duinenweg 3 Oisterwijk, het wijzigen van de bestemming
  • Ambachtstraat Oisterwijk, het kappen van 16 esdoorns
  • Dotterstraat (Dotterveld) Oisterwijk, het kappen van een populier
  • In de berm thv Stokske 7 Moergestel, het kappen van een eik
  • Bernard Vrienslaan 20 Oisterwijk, het plaatsen van een tweezijdige nokverhoging

Verleend

  • Lindeplein 13 Oisterwijk, het plaatsen van een harmonicapui
  • Gemullehoekenweg 17 Oisterwijk, het plaatsen van een nieuwe gevelreclame
  • De Lind 1 Oisterwijk, het bouwen van een carport met 2 houten bergingen
  • Dorpsstraat 11 Oisterwijk, het plaatsen van een containerruimte
  • In de berm thv Stokske 7 Moergestel, het kappen van een eik
  • Ambachtstraat Oisterwijk, het kappen van 16 esdoorns
  • Langvennen Zuid/Harrie Jansenstraat in Oisterwijk, het kappen van 3 bomen

Verlengd

  • Gemullehoekenweg 60 Oisterwijk, het aanleggen van een poel en groenvoorziening en het kappen van een boom
  • Gemullehoekenweg 147 Oisterwijk, het legaliseren van bijgebouwen

Bestemmingsplannen

  • Gewijzigd vastgesteld bestemmingsplan De Opslag 5 Haghorst (dit is een bestemmingsplan van de gemeente Hilvarenbeek. Kijk op hilvarenbeek.nl voor meer informatie)

Vergunning evenementen horeca

Melding

  • Door Ambacht BV voor een festiviteit aan de Heusdensebaan 48 in Oisterwijk op 26 januari

WOZ en gemeentelijke belastingen in uw eigen online brievenbus 

Hij komt er weer aan: het aanslagbiljet gemeentelijke belastingen. Op 26 februari ligt de papieren versie in de brievenbus. Maar weet je dat je al jouw post van de overheid ook in 1 online brievenbus kunt krijgen? En tegelijkertijd je lopende zaken op een rij ziet? Hoe? Via MijnOverheid.

De gemeente Oisterwijk heeft zich aangesloten bij MijnOverheid. Dat betekent dat je niet alleen onze post in de Berichtenbox krijgt, maar ook post van bijvoorbeeld de Belastingdienst, het RDW, UWV, SVB en het Kadaster. Je geeft zelf aan van welke organisatie je online post wil krijgen. Zodra er post is, krijg je automatisch een mailtje. En heb je bijvoorbeeld een aanvraag om een vergunning lopen? Ook deze volg je via MijnOverheid.

Aanmelden

Om gebruik te maken van MijnOverheid moet je jouw account activeren. Dat doe je met DigiD. Op de website https://mijn.overheid.nl staat hoe je dit doet. Ook staat er een handige instructievideo. Nadat je account actief is, log je voortaan in met je DigiD.

App Berichtenbox

Wil je post van de overheid meteen op je smartphone of tablet lezen? Via de App Store of Google Play download je de Berichtenbox App. Je logt 1 keer in met je DigiD en daarna voortaan met een zelfbedachte pincode. Zodra je post hebt, krijg je een melding.

Geen papieren post meer

Nadat je jouw account op MijnOverheid hebt geactiveerd, krijg je nog 1 keer het aanslagbiljet gemeentelijke belastingen per post thuisgestuurd. Vanaf 2020 krijg je dan je post alleen nog in de Berichtenbox van MijnOverheid.

Meer informatie

Meer weten over Mijn Overheid of je account activeren? Kijk op de website https://mijn.overheid.nl.

Stefanie Vatta benoemd als wethouder

Sinds donderdag 17 januari is onze gemeente een wethouder rijker. Stefanie Vatta is officieel benoemd. Het college is daarmee officieel weer op volle sterkte. De gemeente wenst Stefanie veel succes én plezier als wethouder in onze prachtige gemeente.

Burgerpanel Oisterwijk: uw mening telt!

 

Het Burgerpanel Oisterwijk is dé kans om mee te praten over wat er leeft binnen de gemeente. Via e-mail krijgt u dan een paar keer per jaar een internetvragenlijst voorgelegd over een actueel onderwerp.

 

Op dinsdag 29 januari 2019 starten we met het volgende burgerpanelonderzoek. Het onderwerp is dit keer de evaluatie van het Asielzoekerscentrum (azc) in Oisterwijk. Wilt u daar uw mening over geven? Meld u dan uiterlijk maandag 28 januari aan via www.oisterwijk.nl/burgerpanel. Iedere inwoner van onze gemeente van 16 jaar of ouder kan deelnemen aan het panel.

 

Wat doet de gemeente met de resultaten?
De uitkomsten van het onderzoek betrekt de gemeente bij de besluitvorming over de bestuursovereenkomst met het azc. Alle panelleden ontvangen na afloop van het onderzoek een e-mailnieuwsbrief met daarin de belangrijkste resultaten.

 

Meer informatie?

Meer informatie over het panel is te vinden op www.oisterwijk.nl/burgerpanel.

Rectificatie incassotermijnen gemeentelijke belastingen

In het gemeentebericht ‘Gemeentelijke belastingen automatisch afschrijven’ op de gemeentepagina’s van 16 januari staat een fout. In januari en februari schrijft de gemeente geen termijnen automatische incasso af.

De gemeente schrijft het geld in 10 termijnen af. De juiste data zijn:

  • 29 maart 2019
  • 30 april 2019
  • 31 mei 2019
  • 28 juni 2019
  • 31 juli 2019
  • 30 augustus 2019
  • 30 september 2019
  • 31 oktober 2019
  • 29 november 2019
  • 31 december 2019

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *